Har du lyst til at være del af et universitetsmuseum og en forskningsenhed, der i disse år udvider sine aktiviteter med hastig fart? Kan du forestille dig at arbejde med administration og økonomi i et spændende krydsfelt mellem sundhedsvidenskabelig forskning, museumsformidling og publikumshåndtering? Er du struktureret, grundig og tålmodig? Så er du måske vores nye kollega i en nyoprettet funktion.

Om os

Medicinsk Museion, www.museion.ku.dk,  er en enhed under Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet. Vores fagområde er studier af sundhed og sygdom, fødsel og død i et kulturelt og historisk perspektiv. Vi har fire funktioner; formidling, samling, forskning og undervisning.

Forskningsenheden for Almen Praksis i København, www.almenpraksis.ku.dk, er en selvejende institution, som samarbejder med Afdeling for Almen Medicin på  Institut for Folkesundhedsvidenskab under Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.  Forskningsenheden udfører forskning og rådgivning i almen praksis og sundhedsvæsenet.     

Om jobbet

Der er tale om en 1-årig stilling med arbejdsopgaver både for Medicinsk Museion og Forskningsenheden.  Du vil begge steder skulle løse opgaver inden for administration og økonomi. Hos Medicinsk Museion skal du derudover arbejde med at understøtte vores museumsforretning.  Arbejdstiden vil være fordelt med tre dage hos Medicinsk Museion og to dage i Forskningsenheden og aftales løbende.

Stillingen har et varierende og udviklende opgaveindhold med stor mulighed for medindflydelse, ansvar og direkte kontakt til mange kolleger.

Dine opgaver vil primært være:

  • Økonomi, budget, regnskab og controlling
  • Overse og analysere indtægter i museet via Københavns Universitets økonomisystem samt museets kassesystem, Admind og bookingsystem, Gecko
  • Administrativ og praktisk support til forskning, udstillinger og events, herunder etablering af nyt eventsted i museet – Saxtorph Salen.
  • Diverse administrative ad hoc opgaver
Om dig

Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer og kompetencer:

  • Relevant uddannelse og erfaring med økonomi og administration – gerne fra et universitetsmiljø
  • Fortrolig med Office-pakken og kendskab til økonomisystemer. Kendskab til Navision Stat, IndFak og Navision er en fordel
  • Evne og lyst til at sætte dig ind i nye it-systemer
  • Interesse for at arbejde med at drive og udvikle et museum og en forskningsenhed
  • Pragmatisk evne til at give en praktisk hånd med der, hvor det er nødvendigt
  • Veludviklet evne for skriftlig og mundtlig kommunikation på dansk og engelsk
  • Evne og lyst til at danne netværk med relevante faglige kolleger
Vi tilbyder 
  • Et attraktivt, udviklende og alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne  
  • Engagerede kolleger, der lægger vægt på holdspil og faglighed i arbejdet og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone  
  • To centralt beliggende arbejdspladser i smukke omgivelser.
Løn og ansættelsesforhold

Tiltrædelse er den 1. december eller snarest muligt. Arbejdssted vil være Medicinsk Museion, Fredericiagade 18, 1310 København og Forskningsenheden for Almen Praksis, Center for Sundhed og Samfund, Øster Farimagsgade 5, 1014 København K.   

Ansættelse vil ske efter gældende overenskomster mellem HK og staten med aflønning efter løngruppe 3, sats 1, aktuel månedsløn 27.509,58 kr. excl. pension Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.

For yderligere information om stillingen  

Hvis du har spørgsmål til stillingen kan du kontakte administrationschef Mie Jørgensen på  eller administrativ leder Jørgen Thorsø Pedersen, .  

Send ansøgning, CV, referencer og eksamensbevis via linket her senest 1. november 2020. Materiale modtaget efter dette tidspunkt vil ikke blive taget i betragtning.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.  

Share →