Job som studentermedhjælper på Medicinsk Museion

Jeg forestiller mig, at der lige nu sidder en masse studerende her i København og omegn, der læser til eksamen, og derfor også engang imellem bliver fanget af overspringshandlinger – fx surfing på nettet efter spændende studiejob. Skulle du, kære læser, kunne genkende dig selv i den beskrivelse, er det med at se godt efter her: MEDICINSK MUSEION […]

frise
MEDICINSK MUSEION søger omvisere
Medicinsk Museion ligger i Bredgade i det tidligere Kgl. Kirurgiske Akademi. Vi udstiller, forsker i og indsamler den medicinske kulturarv og fokuserer særligt på den biomedicinske udvikling de seneste 50 år.
Jobbet er alsidigt og udfordrende. Du skal dels være omviser i vores udstillinger dels fungere som museumsvagt, når museet har åbent, og ad hoc varetage andre serviceopgaver. Jobbet kræver derfor både interesse og flair for mundtlig formidling, samt en serviceminded indstilling.
Vi forestiller os, at du
–   har to-tre års studier bag dig inden for fag som historie, etnologi, arkæologi, folkesundhedsvidenskab, medicin- eller tandlægestudiet eller lign.
–   Har kendskab til eller interesse for emnerne sundhed, sygdom og behandling i et kulturelt og historisk perspektiv.
–   Interesserer dig for museumsformidling.
–   Har lyst til at tage del i arbejdet på et museum, der i disse år undergår store forandringer.
–   Har gode engelskkundskaber.
–   Er serviceminded, mødestabil og fleksibel.
Arbejdstiden er varierende og falder både som faste vagter og ad hoc aftalte vagter, der kan falde både i dag- og aftentimer, hverdag og weekend.
Da arbejdet som omviser kræver en vis oplæring, skal du kunne arbejde hos os i mindst ét år og gerne længere. Løn følger gældende overenskomst for studentermedhjælpere.
Ansøgningen sendes til Medicinsk Museion, Fredericiagade 18, 1310 København K, att. formidlingsmedarbejder Bente Vinge Pedersen. Mærk brevet ”Studentermedhjælper”. Eller til bvpn@sund.ku.dk
Ansøgningsfrist: fredag d. 11. juni 2010. Der vil blive afholdt samtaler i uge 24/25. Stillingerne er til besættelse pr. 1. september, men oplæringen foregår hen over sommeren.