Udstillingsleder Bente Vinge Pedersen

Åbning af “En operationsscene”

Hvordan så en halsoperation anno 1895 ud? Med udstillingen "En Operationsscene" giver Medicinsk Museion et bud på svaret, der nu kan ses i Panums indgangsområde. Udstillingen blev åbnet med en lille reception onsdag 20 august 2014, hvor disse billeder stammer fra.

Hvordan så en halsoperation anno 1895 ud? Med udstillingen “En Operationsscene” giver Medicinsk Museion et bud på svaret, der nu kan ses i Panums indgangsområde. Udstillingen blev åbnet med en lille reception onsdag 20. august 2014, hvor disse billeder stammer fra. Udstillingen er skabt af Kathrine Baastrup og Bente Vinge Pedersen.

Driftchef Henrik Kudal fra Fakultetsservice holder åbningstalen.
Driftchef Henrik Kudal fra Fakultetsservice holder åbningstalen. (Fotograf: Gunilla Sommer)
Udstillingsleder Bente Vinge Pedersen
Udstillingsleder Bente Vinge Pedersen fra Medicinsk Museion fortæller om udstillingens tilblivelse. (Fotograf: Gunilla Sommer)
Eventkurator Hanne Boll Overgaard og Webkurator Daniel Noesgaard