Debat om CPR-nummerets historie

Dansk Datahistorisk Forening og Medicinsk Museion afholder i morgen et debatarrangement om CPR-nummerets historie, så  hvis du nogen sinde har undret dig over, hvilken historie der ligger bag de ti cifre på dit sygesikringsbevis, er dette arrangement måske noget for dig. Vi har inviteret tre fagpersoner der vil give hver deres bud på historien om CPR-nummeret […]

Vi har inviteret tre fagpersoner der vil give hver deres bud på historien om CPR-nummeret og fortælle om deres egne erfaringer med systemet. De er:

• Professor Elsebeth Lynge, Center for Epidemiologi og Screening, Institut for Folkesundhedsvidenskab, Københavns Universitet. Elsebeth Lynge vil fortælle om, hvordan hun har benyttet CPR-registeret i sin egen forskning.

• Service and Project Delivery Executive Carsten Schouw, CSC. Carsten Schouw vil fortælle om, hvordan CPR-systemet udvikles, vedligeholdes og drives.

• Research Scholar, Dr. Susanne Bauer, Max Planck Institut für Wissenschaftsgeschichte, Berlin. Susanne Bauer er gæsteforsker på Medicinsk Museion og vil fortælle om CPR-systemets historie.

Efter de tre oplæg vil der være mulighed for at stille spørgsmål til paneldeltagerne. Som en del af arrangementet vil der være åbent i Medicinsk Museion særudstilling Del og hel. Brudstykker fra biomedicinens tid.
Arrangementet er gratis og alle er velkomne. Dansk Datahistorisk Forening og Medicinsk Museion byder efterfølgende på en kop kaffe eller en vand efter debatten.
Tid og sted:
Torsdag den 12. november kl. 19.30-22.00 på Medicinsk Museion, Bredgade 62, 1260 København K.

sundhedskort2
CPR-nummeret har en lang historie - hør den på Medicinsk Museion