Design4Science åbner i morgen.

Et sidste lille kig inden for i udstillingen, hvor opsætningen nu næsten er færdig. TIlbage er kun detaljer: de sidste skilte skal monteres, der skal gøres rent, og her til eftermiddag vidste Shirley Wheeler udstillingen frem for Medicinsk Museions studentermedhjælpere, der kommer til at byde publikum velkommen i udstillingen fra på onsdag. Det er måske umiddelbart […]

Mark svinger støvsugeren.

Shirley introducerer Design4Science for Museions medarbejdere.

Colin forklarer baggrund for glasskulpturen, der her er næsten færdigopstillet.

Det er måske umiddelbart en udstilling, der virker svært tilgængelig. Vi er mange, der ikke har det store forhold til molekylærbiologen og som måske også giver lidt op på forhånd. Det er der ingen grund til. Udstillingen fungerer nemlig på rigtig mange niveauer. Det er min klare fornemmelse, at dem, der i forvejen er velbevandrede inden for biologien, kan genkende en masse. Og med udstillingens fokus på designfaget som medspiller i forskningsprocessen, er der også en ny vinkel på det velkendte stof. Omvendt er den smukke, fascinerende visuelle dimension en god indgangsvinkel for dem, der ikke kan se op eller ned på et simpelt molekyle (hvis man da kan det ;-)). For udstillingen tilbyder billeder af noget, der er usynlig for øjet og måske fjernt fra vores umiddelbare bevidsthed, men helt essentielle processer og mekanismer i vores krop. Eksempelvis den før omtalte glasskulptur af ATP-syntase, der nu står og lyser grønt i kælderen. Kom selv og se .. Design4Science.