Efterårsferien på Medicinsk Museion – for børn og voksne – 2008

Hvis man kan tale om en museumshøjsæson kandiderer skolernes efterårsferie i uge 42 vist klart til titlen som den travleste uge på året. Hvis vi (dvs. museerne) er heldige, rusker vinden godt i træerne, og regnen falder i tunge byger – i det mindste om morgenen når dagens ferieprogram skal planlægges. Og ingen vil hellere […]

Hvis man kan tale om en museumshøjsæson kandiderer skolernes efterårsferie i uge 42 vist klart til titlen som den travleste uge på året. Hvis vi (dvs. museerne) er heldige, rusker vinden godt i træerne, og regnen falder i tunge byger – i det mindste om morgenen når dagens ferieprogram skal planlægges. Og ingen vil hellere slå dørene op og tilbyde ly for det stormende eftersårvejr end os her på Medicinsk Museion.
I år er der både noget på programmet for børn og voksne.
Fra 12. oktober til 19. oktober holder vi åbent hver dag mellem kl. 11 og 17.
For det yngste publikum (7-12 år) er der særlige børneomvisninger kl. 11. Det handler om sygdom og sundhed før og nu: Hvad gjorde man fx ved et brækket ben før i tiden, og hvordan så der ud hos tandlægen? Museets omvisere tager udgangspunkt i de udstillede genstande og børnenes egne erfaringer med sygdom. Vi viser knogler og skeletter og fortæller historier, der måske er lidt uhyggelige, men dybest set bare handler om os selv – om dig og mig. Anbefalet aldersgruppe 7-11 år.
For det voksne publikum er der omvisninger i de permanente udstillinger kl. 12.30, 13.30, 14.30 og 15.30. De specielle adgangsforhold her i huset betyder jo, at vores permanente udstillinger kun kan ses ved omvisninger, men til gengæld har vi et meget kompetent korps af studerende ansat. De står klar til at vise rundt i huset og fortælle spændende historier om medicinen i vores liv før og nu.
Særudstillingen Oldetopia – om alder og aldring er derimod åben for publikum i hele åbningstiden. Det er ved at være sidste chance at se denne udstilling, så kom endelig forbi Medicinsk Museion i efterårsferien.