Medicinsk Museion på Kulturnatten 2008

Efterårsmørket er begyndt at sænke sig over byen, men traditionen tro er der et lys i natten: fredag d. 10. oktober afholder Københavns kulturinstitutioner Kulturnatten. Medicinsk Museion er som vanligt med i programmet, og vi slår dørene op kl. 18 til en stemningsfyldt aften i det Kgl. Kirurgiske Akademi. De medicinhistoriske udstillinger er i aftenens anledning bemandet med […]

De medicinhistoriske udstillinger er i aftenens anledning bemandet med museets ansatte. De fortæller om huset, udstillingerne og viser gammelt og nyt fra museets samlinger.
Det er ved at være sidste udkald, hvis du skal nå at se Medicinsk Museions meget roste særudstillingen “Oldetopia – en udstilling om alder og aldring”. Men den er naturligvis åben på Kulturnatten.
Et nyt indslag i Medicinsk Museions Kulturnat bliver muligheden for at opleve korsang i det klassiske auditorium. Aftenen igennem vil to københavnske kor underholde: Kl. 20 og 21 synger ”Bastionens Kor” under ledelse af dirigenten Cæcilia Glode og  kl. 22 optræder ”Vokalgruppen Kolorit” med Niels Græsholm i spidsen.
Endelige kan du få målt din lungefunktion hos Danmarks Lungeforening, der gæster Medicinsk Museion på Kulturnatten. Formålet er at sætte fokus på lungesygdomme som KOL og astma, som mange går rundt med uden at vide det.
Adgang med kulturnatspas, der er til salg nu på udvalgte steder og koster 75 kr incl. program.
Vi glæder os til at slå dørene op til en spændende aften i medicinhistoriens tegn.