MeST i centrum: Åbning af Centre for Medical Science and Technology Studies

I torsdags fejrede vi åbningen af Centre for Medical Science and Technology Studies (MeST) i Medicinsk Museion’s anatomiske teater med to interessante festtaler. Charis Thompson (professor i Gender & Women’s Studies ved UC Berkeley) talte om videnskabs- og teknologistudiers rolle som kritikere af og  entusiaster for forskning. Derpå talte Ken Arnold (leder af Wellcome Trusts Public Programmes team) om hvad kunst […]

Derpå talte Ken Arnold (leder af Wellcome Trusts Public Programmes team) om hvad kunst kan bruges til i formidlingen af biomedicinsk forskning.
Centerets leder Lene Koch (billedet herunder) sagde i sin åbningstale, at en af MeST’s vigtigste opgaver bliver at være et samlingspunkt for forskere, der er intresserede i studier af medicinsk videnskab og teknologi i samfundet.
Til slut blev der budt på vin, sandwiches og mingling ad libitum — en god lejlighed til at komme hinanden og det nye samlingspunkt nærmere.