Min fantastiske krop

Min fantastiske krop

– ny skoleomvisning for 1.-6. klasse

Fra 1. marts 2024 kan man tage sine mindste elever med på Medicinsk Museion. Vi har nemlig lavet en helt ny skoleomvisning Min fantastiske krop. Omvisningen er målrettet indskoling og mellemtrin, og kan bidrage til undervisning i faget Natur/teknologi og til temaet Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab.

På omvisningen Min fantastiske krop ser eleverne, hvordan vi ser ud under huden, og de lærer, hvordan vores utrolige krop virker. Vi snakker om kroppens opbygning og dens funktioner – fra top til tå og fra yderst til inderst. Undervejs bruger vi vores egen krop aktivt til at forstå blandt andet blodkredsløb og åndedræt.

Undervejs samler eleverne klistermærker, som viser kroppens dele fra organer til celler, som eleverne til slut kan bygge deres egen klistermærke-krop med. Her får de også mulighed for at tilføje det de mener mangler, eller det der er helt særligt ved dem. På den måde får eleverne viden om kroppens opbygning og funktioner, men der skabes også rum for samtaler om lighed og forskelligheder kroppe imellem.

Læs mere om omvisningen og book her