Museions nye muskelmand

Midt i den travle opsætning af Design4Science blev der i dag også tid til at modtage en ny beboer til Medicinsk Museion. Før jul fik vi lejlighed til at købe en såkaldt ecorche fra Kunstakademiets billedhuggerskole. Det er en afstøbning af en Theobald Stein skulptur, og nu skal jeg afholde mig fra at gøre mig klog […]

Muskelmanden ankommer

En forsigtig tur hen over Bredgade.

Midt i den travle opsætning af Design4Science blev der i dag også tid til at modtage en ny beboer til Medicinsk Museion. Før jul fik vi lejlighed til at købe en såkaldt ecorche fra Kunstakademiets billedhuggerskole. Det er en afstøbning af en Theobald Stein skulptur, og nu skal jeg afholde mig fra at gøre mig klog på den større historie her. Det må enten jeg eller en anden her fra huset vende tilbage til ved en senere lejlighed. I stedet får I her en lille billedserie fra ankomsten..

Konservator Ion Meyer agerer model, så vi kan bestemme os for den rigtige placering.

Og her står han så: i indgangshallens hjørne. En smuk velkomst til Medicinsk Museion.