Nu går Nordisk netværk for studier i narrativitet og medicin igang

Dagens gode nyhed: Nordisk netværk for studier i narrativitet og medicin (som jeg fortalte om her på bloggen i januar) har fået 239.000 norske kroner fra Nordisk samarbejdsnævn for humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning (NOS-HS) for at organisere tre eksplorative workshops og seminarer i 2012 og 2013.   Initiativtageren til netværket, Jens Lohfert Jørgensen, vil gerne arrangere det første seminar i København enten sent […]

Initiativtageren til netværket, Jens Lohfert Jørgensen, vil gerne arrangere det første seminar i København enten sent i 2011 eller tidligt i 2012. Midlerne fra NOS-HS skal bruges til at dække deltagernes rejse- og opholdsomkostninger.
Jeg glæder mig — narrativitet har længet været et ‘hype’-ord i medicinske og medicinhistoriske udstillinger, og det vil være på tide at sætte den kritisk-analytiske skovl ind under det. Man taler tit om fortællinger i udstillinger uden egentlig at reflektere over om det nu virkelig er fortælling man egentlig mener. Det vil jeg vende tilbage til.