Råd fra det store udland

Medicinsk Museion har et advisory board, der mødes en gang årligt og ser nærmere på vores aktiviteter. Årets møde er netop afsluttet, og vi sidder nu og fordøjer de mange kritiske kommentarer og gode råd, som er blevet givet fra det brede internationale panel af folk fra både universitetet, museumsverden og den medicinske verden. Advisory […]

Advisory Boardet er samlet i Museions mødelokale.
Museumschef Thomas Söderqvist viser eksempel på nyindsamlet genstand.
Rådet introduceres til særudstillingen "Del og hel"
Rådet introduceres til særudstillingen “Del og hel”
Udstillingen inspiceres
.. og diskuteres

advisory-board

Medicinsk Museions advisory board og medarbejdere, 23. juni 2009. Fra venstre, 1. række fra neden: Sharon MacDonald, University of Manchester; Bente Vinge Pedersen, Medicinsk Museion; Ken Arnold, Wellcome Collection, London; Gert Almind, Novo Nordisk Fonden; Svante Lindqvist, Nobel Museet, Stockholm. Midterste række fra oven: Thomas Schnalke, Berliner Medizinhistorisches Museum der Charité, Berlin; Carsten Holt, Medicinsk Museion; John Pickstone,  University of Manchester; Bodil Busk Laursen, Kunstindustrimuseet; Robert Martensen, National Institute of Health, Washington. Tredje række fra neden: Liselotte Højgaard, Rigshospitalet; Cornelia Weber, Humboldt Universität, Berlin; Thomas Söderqvist, Medicinsk Museion; Ion Meyer, Medicinsk Museion og Søren Bak-Jensen, Medicinsk Museion.