Vrææææælllll

Så er Medicinsk Museions danskssprogede blog kommet til verden. Den kigger sig forsigtigt omkring i verden og vil her i den første tid udkomme i et skrabet, ydmygt og enkelt design, men bare rolig: Benny arbejder arbejder på en virtuel klædedragt, som jeg godt tør love bliver et besøg værd. Indtil vi har udseendet helt på plads, vil […]

Så er Medicinsk Museions danskssprogede blog kommet til verden. Den kigger sig forsigtigt omkring i verden og vil her i den første tid udkomme i et skrabet, ydmygt og enkelt design, men bare rolig: Benny arbejder arbejder på en virtuel klædedragt, som jeg godt tør love bliver et besøg værd. Indtil vi har udseendet helt på plads, vil vi koncentrere os om at få hul på skrivebylden.
Hvem er vi?
Medicinsk Museion tilhører Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet Københavns Universitet , og vi hører hjemme i flere historiske bygninger i Bredgade og Fredericiagade. Vi forsker i, samler og formidler medicinens kulturarv. Det vil føre for vidt lige nu at forklare, hvad det betyder. Mening er jo, at denne blog gennem tiden bliver det bedste sted at følge med i, hvad vi egentlig går og laver herinde.
Siden 2005 har Medicinsk Museion med museumschef Thomas Söderqvist i spidsen blogget under overskriften ”Biomedicine on Display”. Som titel antyder, er den overvejende engelsksproget. Det var Danmarks første forskerblog, og i dag udnævner vi den beskedent også til at være Danmarks mest læste forskerblog med over 4000 unikke besøgende om måneden. På “Biomedicine on Display” vil vi fortsat blogge om vores forskning for de stadigt flere og flere læserne fra hele verden.
Med www.museionblog.dk vil vi henvende os mere lokalt til det dansksprogede publikum. For at blogge er en fantastiske måde at komme i kontakt med ligesindede derude i verden. Det er vores eget lille nyhedsmedie, vores opslagstavle og vores offentlige notesbog. Vi inviterer hermed alle, der har lyst, til at følge vores dagligdag. Hold jer endelig ikke tilbage i kommentarfeltet. Vi synes, vi har verdens bedste emne at skrive om: medicin handler jo dybest set om os selv..  Det handler om dig og mig!