Folkemøde på Bornholm: Kvinders sundhed – hvorfor halter forskningen bagefter?

15. juni, 2024, 16:00

Halvdelen af jordens befolkning er kvinder. Alligevel er langt det meste forskning lavet på unge, raske mænd. Hør oplæg om kvindesygdomme og kvinders kroppe på Solskinsøen.

Folkemøde på Bornholm: Kvinders sundhed – hvorfor halter forskningen bagefter?

Halvdelen af jordens befolkning er kvinder. Alligevel er langt det meste forskning lavet på unge, raske mænd. Men det vil klinisk professor og overlæge i gynækologi Henriette Svarre Nielsen lave om på. Hun forsker i kvindesygdomme og fertilitet på Københavns Universitet og Hvidovre Hospital og vil gøre os klogere på de største udfordringer for kvinders sundhed lige nu og præsentere sin egen nye forskning. Og så vil kurator og museumsinspektør på Medicinsk Museion Anne Bernth Jensen trække tråde fra fortidens syn på kvinders kroppe til nutidens manglende forskning i samme.

Hvornår: Lørdag den 15. juni, kl. 16:00-16.50
Hvor: G35 – Københavns Universitet

Se hele programmet for Københavns Universitet på Folkemødet her:
Folkemødet 2024 – Københavns Universitet (ku.dk)