Tegnekursus på Medicinsk Museion - knogle-croquis

23. marts, 2023 - 20. april, 2023

Køb billet

Knogle-croquis – Tegnekursus i foråret 2023

Lær at tegne på Medicinsk Museion. På vores tegnekursus kommer du helt tæt på genstande fra museets samling som fx knogler, proteser og vådpræparater. Iagttag dem nøje og få deres form og særkende ned på papir.

Dette er ikke croquis i traditionel forstand, hvor vi tegner hurtige skitser, og modellen skifter stilling hvert minut. Vores modeller har stået stille i årevis og inviterer derfor til fordybelse og refleksion, derfor kalder vi det slow drawing.

Kurset løber over fire aftener (23. marts, 30. marts, 13. april og 20. april. Alle dage kl. 17-20). Til hver undervisningsgang tegner vi forskellige genstande og lærer nye teknikker. Afsættet for undervisningen er klassiske tegneteknikker med inspiration fra den franske akademiske tegnetradition, der blev undervist i ved École des Beaux-Art i Paris i slutningen 1800-tallet.

Medicinsk Museion leverer materialer samt kyndig vejledning fra kompetente undervisere.

Underviserne

Christoffer Gertz Bech har studeret tegneseriekunst og illustration ved Institut St-Luc i Bruxelles samt klassisk tegne- og maleteknik ved Studio Éscalier i Paris. Han har illustreret flere bøger samt undervist i tegning ved blandt andet Kunstakademiet og FOF København.

Anne Louise Blicher Winther er uddannet i klassisk tegning ved Florence Academy of Art og har en master i Fine Arts fra The Royal Institute of Art i Stockholm. Hun har mange års erfaring med tegneundervisning fra blandt andet Thorvaldsens Museum og ARKEN.

Praktisk information

• Kurset er for alle uanset niveau fra 15 år.
  • Der er 16 pladser på holdet.
  • Følgende dage: Torsdage 23. marts, 30. marts, 13. april og 20. april.
  • Alle dage fra kl. 17-20.
  • Pris 950 DKK.
  • Undervisningen er på dansk.
  • Køb dit kursus her Billetto