Børn og familier

På Medicinsk Museion har vi forskellige formidlingstilbud til børn og familier. I kan tage på skattejagt på museet eller deltage i skiftende arrangementer og aktiviteter særligt for børn og familier i skolernes ferier.

Læs mere herunder.

Er det for børn?

Medicinsk Museion er for alle, der interesserer sig for kroppen og behandling af sygdomme op gennem historien. Dele af samlingen består af genstande, der kan virke voldsomme. Disse genstande har været en vigtig kilde for sundhedspersonale gennem tiden til at opbygge viden om sundhed og sygdom.

Når I besøger museet med børn, er det vigtigt, at I selv er med til at vurdere, om I og jeres børn skal gå uden om visse dele af udstillingen. I er altid velkomne til at spørge til råds i receptionen, når I kommer.

Ferieaktiviteter

I skolernes ferier har vi skiftende tilbud til børn og familier. Nogle gange åbner vi vores studiesamling, hvor I kan holde et ægte kranie og hundrede år gammelt lægeudstyr. Andre gange kan I lege konservatorer eller tegne genstande fra museet.

Følg med i vores ferietilbud ved at klikke her.

• Omvisning på Medicinsk Museion

Skattejagt på museet

Hver dag

Børn og barnlige sjæle kan prøve vores skattejagter, hvor det gælder om at finde en række genstande rundt på museet. I receptionen får du materiale udleveret, og så kan du gå på jagt efter knogler, kloakvand og kokopper.

Der er to forskellige skattejagter at vælge imellem. Den ene fører jer helt tæt på kroppen i museets forskellige udstillinger. Den anden fører jer rundt i historien i epidemier gennem tiden.

Aktiviteten egner sig til familier med børn over 7 år. Det er gratis at deltage, når entréen er betalt. Tilgængelig på alle museets åbningsdage.

Skattejagt på museet

• Børn på museet_Foto Ewa Godlewska

Skolebesøg

Børn og unge har også mulighed for at besøge Medicinsk Museion sammen med deres klasser. Vi har en række forskellige skoleomvisninger fra mellemtrinnet og op.

Læs meget mere om vores skoleomvisninger her.