When is a foetus a person?

If you understand Danish this seminar on the ethical status of aborted foetuses organised by BioCampus at the University of Copenhagen might be of interest (Tuesday 20 March, 10am-4pm, University of Copenhagen, Humanities Campus, Njalsgade 80, room 24.2.07): Hvornår kan et foster med rimelighed siges at være en person? Seminaret tager centrale elementer i debatten […]

Hvornår kan et foster med rimelighed siges at være en person? Seminaret tager centrale elementer i debatten op til overvejelse, herunder striden om de sene aborter, hyppigt anvendte liberale argumenter for statens neutrale rolle og fostrets juridiske status i et historisk perspektiv.

Presentations by:

• Sniff Nexø, post.doc, ph.d., Medicinsk Museion
  • Janne Rothmar Herrmann, ph.d.-studerende, Juridisk Fakultet, KU
  • Henrik Kjeldgaard Jørgensen, projektleder, ph.d., Etisk Råd
  • Morten EJ Nielsen, post.doc., ph.d., Institut for Kultur og Identitet, RUC
  • Klemens Kappel, lektor, ph.d., Institut for Medier, Erkendelse & Formidling

Write to eva.agnete.krzeminski@sociology.ku.dk before 10 March.