Brystpumpe

Samling

Gammel brystpumpe i ny installation

På Trapholt kan du stadig nå at se udstillingen BENANDSEBASTIAN – PHANTOM LIMBS. Benandsebastian fik lov at låne en fin gammel fodprotese fra slutningen af 1800-tallet. Den blev fremstillet til et barn og er nu udstillet som en del af deres installationer på Trapholt. Fodprotesen har som de fleste museumsgenstande mange betydninger. Den får os til […]

Fodprotese på Medicinsk Museion

Fodprotesen har som de fleste museumsgenstande mange betydninger. Den får os til at tænke på hvad det betød for et barn at mangle en fod tidligere og nu, og bandagisten, der har valgt sine materialer med omhu, har skabt en brugsgenstand med høj æstetisk kvalitet.
Du kan også nå at se en anden museumsgenstand fra Medicinsk Museions samlinger i en kunstinstallation. Billedhugger, professor Bjørn Nørgaard har lånt en brystpumpe fra perioden hvor han blev født. Brystpumpen er en del af en installation med en personlig dimension, der sætter mange sanser i spil. Du kan se installationen på Fake – som i et spejl, på Galleri Susanne Ottesen frem til 10. november.

Brystpumpe
Museumsgenstande har mange kvaliteter og de kan få nye betydninger i nye konstellationer. Medicinsk Museion udlåner gerne museumsgenstande til andre formål end de traditionelle udstillinger. Der er krav til håndtering og sikring, men den største begrænsning er den tid der går til at forberede et udlån.