Husk Oldetopia-foredrag med Bernard Jeune

I vores særudstilling Oldetopia har vi viet et rum til et tema om det tilsyneladende evige fascination af det lange lange liv. Ikke nok med at levealderen er stigende. Grænsen for hvor gamle mennesket kan blive er tilsyneladende heller ikke nået.  Her udstiller vi bl.a. et galleri af det man på engelsk kalder super-centenarians, og som på dansk oversættes […]

I vores særudstilling Oldetopia har vi viet et rum til et tema om det tilsyneladende evige fascination af det lange lange liv. Ikke nok med at levealderen er stigende. Grænsen for hvor gamle mennesket kan blive er tilsyneladende heller ikke nået.  Her udstiller vi bl.a. et galleri af det man på engelsk kalder super-centenarians, og som på dansk oversættes til længelevere.

Væggen med længeleverne fra udstillingen Oldetopia

Fra temaet "Det lange lange liv" i udstillingen Oldetopia

På søndag d. 26. oktober kl. 14 kan du her på Medicinsk Museion møde manden bag historierne om længeleverne og høre nærmere om, hvad forskerne egentlig ved om det lange liv. Leder af Center for aldringsforskning på Syddansk Universitet Bernard Jeune holder foredrag i auditoriet. Bernard Jeune sad i Oldetopias faglige baggrundsgruppe, og han har bl.a. bidraget med materiale om sit arbejde blandt verdens allerældste. Entreen koster 50 kr for voksne og 30 kr for børn, studerende og pensionister. Inkluderet i prisen er naturligvis også muligheden for at se selve udstillingen Oldetopia.