I Ramme Alvor

Den 8/2/2010 åbner Medicinsk Museions nye udstilling, Healthy Aging – a lifespan approach, i Panums Instituttets vandrehal. Derfor har der bag Museions mure, på det seneste, været heftig aktivitet. De Sorte Drenges uvurderlige bidrag til denne udstilling har været, i samarbejde med Jonas Paludan, at påmontere de sorte akrylplader, der nu sidder bag på Liv Carlé Mortensens portrætserie fra 2007; 100 lysår, der også […]

CIMG3826
En af De Sorte Drenge, Jacob Kjærgård, flankeret af Jonas Paludan i gang med monteringen af en at de sorte akrylplader.

Den 8/2/2010 åbner Medicinsk Museions nye udstilling, Healthy Aging – a lifespan approach, i Panums Instituttets vandrehal. Derfor har der bag Museions mure, på det seneste, været heftig aktivitet. De Sorte Drenges uvurderlige bidrag til denne udstilling har været, i samarbejde med Jonas Paludan, at påmontere de sorte akrylplader, der nu sidder bag på Liv Carlé Mortensens portrætserie fra 2007; 100 lysår, der også indgik i Musei0ns udstilling Oldetopia. Dette har ikke været nogen let opgave. Det blev overvejet om  dobbeltklæbende klisterbånd ville kunne klare opgaven, men dette blev valgt fra, da den nok ikke havde en tilstrækkelig bæreevne. I samråd med Museions Akademiske Konservator Ion Meyer blev det besluttet, at billedernes rammer ikke var museeums genstande og at kun billederne var museale genstande.  Dette muliggjorde at rammerne og pladerne kunne indgå i en symbiose holdt sammen med knofedt og skruer. Til denne krævende opgave anvendtes der blandt andet en skrue-/boremaskine, et håndbor, en syl, flere forskellige skruetrækkerere, måleværktøjer og hårdt arbejde.

Det er vigtigt ikke at beskadige de museale genstande!

Resultatet af alle vores anstrengelser kan man se i den kommende tid i Panums vandrehal!