Uden emne

Kan man vaccinere kommunikationsafdelinger mod manglende kreativitet?

For nogle uger siden skrev jeg i anledning af en konkurrence om navnet på KUs nye intranet som afløser for det gamle intranet (kaldet PUNKT KU). Jeg foreslog ‘Closed Access’ fordi tidens ånd selvfølgelig er open access og fordi det meste som lægges på intranet med fordel kan lægges ud til open access. Intet pynter på et universitet som et […]

For nogle uger siden skrev jeg i anledning af en konkurrence om navnet på KUs nye intranet som afløser for det gamle intranet (kaldet PUNKT KU). Jeg foreslog ‘Closed Access’ fordi tidens ånd selvfølgelig er open access og fordi det meste som lægges på intranet med fordel kan lægges ud til open access. Intet pynter på et universitet som et gran selvironi.
Nu har kommunikationsafdelingen så udvalgt fem finalistforslag til offentlig afstemning bland i alt 1889 indkomne forslag: Agora, Intranet, KUnet, KUntra, og PUNKT KU. Og jeg som troede at kommunikationsfolk led af kreativitet og høj grad af selvreflektion. Jeg må tydeligvis tænke om.