Mærk medicinhistoriens vingesus. En reportage om Medicinsk Museion af Døvefilm.

Bevæg dig fra Bredgade op af den store gamle stentrappe til Medicinsk Museions mægtige enkle udskårne grønne hoveddør.  Gennem denne ind i den storslåede lyse trappeindgangshal, der er flankeret af lyssøjler, stukloft og udsmykket med marmoreringer på væggene. Op af de krogede, kringlede og knirkende trapper, hvor datidens lægestuderende og forskere havde deres daglige gang. Mærk Københavns Universitets og medicinhistoriens […]

Op af de krogede, kringlede og knirkende trapper, hvor datidens lægestuderende og forskere havde deres daglige gang. Mærk Københavns Universitets og medicinhistoriens vingesus i Medicinsk Museion på din vej.
Træd ind i Medicinsk Museions udstillinger i de smukke gamle nænsomt renoverede rum.
Hør om garderobeudstillingen: ”Har du husket det hele?”, bevæg dig videre til beholdervæggen med den biomedicinske verdens mangfoldighed af beholdere. Mærk epidemierne tæt på. Se og hør om sukkersyge (diabetes type II) og Rudolph Berghs gynækologiske leje. Se og hør om den nyeste udstilling: Balance og stofskifte.
Mærk fortidens undervisning med anatomiske præparater af omhyggeligt udskårne menneskelige kropsdele i Medicinsk Museions imponerende arkitektonisk smukke auditorium,  omgivet af  buster af datidens store læger med betydning for Det Kongelige Kirurgiske Akademi, nu Medicinsk Museion.
Kom bag facaden på Medicinsk Museion. Se og hør om Medicinsk Museions skader efter skybruddet d. 2 juli 2011. Se og hør om konservatorens arbejde og få gode råd.
Hør om Det Kongelige Kirurgiske Akademis konservator og præparator Ib Pedersen Ibsen. Se og hør om Ib Pedersen Ibsens smukt præparerede øreknogler, der stammer fra 55 elever fra Det Kongelige Døvstumme Institut i København.
Få denne unikke smukke tur gennem Medicinsk Museion gengivet med  tegnsprogets levende ynde og elegance gennem denne her 15 minutters reportage optaget af Døvefilm på Medicinsk Museion medio marts 2012.
SE REPORTAGEN HER (KLIK HER).