Medicinsk Museion på charmeoffensiv

I sidste uge åbnede vi en ny udstilling på Panum instituttet (se Camillas blogpost her) og i kølvandet på åbningen lancerede vi også et mindre reklamefremstød. Her på Museion har vi efterhånden prøvet forskellige tiltag for at lokke besøgende til  (med varierende succes). Således har vi benyttet os af udsendelse af direct-mails, reklamer i forskellige blade, postkort (go-cards) m.m. I sidste uge […]

I sidste uge åbnede vi en ny udstilling på Panum instituttet (se Camillas blogpost her) og i kølvandet på åbningen lancerede vi også et mindre reklamefremstød. Her på Museion har vi efterhånden prøvet forskellige tiltag for at lokke besøgende til  (med varierende succes). Således har vi benyttet os af udsendelse af direct-mails, reklamer i forskellige blade, postkort (go-cards) m.m. I sidste uge prøvede vi så noget helt andet.
Ideen var at give studerende på KUA og på Panum-instituttet mulighed for at sætte et ansigt på Medicinsk Museion. En ting er at støde på navnet på en plakat eller på et postkort, men disse medier giver ikke rigtig mulighed for at få et dybere indtryk af, hvad stedet her er for en størrelse.  Postkort og plakater er døde medier og er udmærkede som envejs-kommunikation, men hvis man har eventuelle spørgsmål kræver det at man selv gravere dybere for at få svar. Her er det noget nemmere, hvis der er en person til stede som med det samme kan besvare ens spørgsmål. Det var en af grundene til, at Medicinsk Museion i sidste uge var tilstede på KUA og på Panum-instutttet, bevæbnet med flyere, klar til at gøre reklame for stedet her.
Rent praktisk var vi til stede på KUA tirsdag og onsdag fra 11.00-13.00 og på Panum torsdag og fredag i samme tidsrum. Overordnet set må vores lille charmeoffensiv betegnes som en succes. Vi fik en fantastisk god respons fra studerende og undervisere begge steder og flere ville gerne høre mere om Museion og vores udstillinger.

Her er det Andreas der uddeler flyers på Panum-instituttet. Bemærk udstillingen i baggrunden

Her er der Lasse der uddeler flyers til de studerende på KUA - natuligvis i Museions karakteristiske lilla t-shirt
Her er det Lasse der uddeler flyers til de studerende på KUA – natuligvis i Museions karakteristiske lilla t-shirt