Nu kommer Design4Science!

Medicinsk Museions næste særudstilling er på trapperne.. Bogstavelig talt. I dag begynder opsætningen af Design4Science, der åbner for publikum d. 21. januar, og lige nu sidder jeg og venter på, at udstillingens elementer ankommer. Udstillingen er skabt af den engelske designer og leder af designinstituttet på University of Sunderland, Shirley Wheeler.  Det er en vandreudstilling, […]

Udstillingen er skabt af den engelske designer og leder af designinstituttet på University of Sunderland, Shirley Wheeler.  Det er en vandreudstilling, der i de seneste par år har været vist flere steder i England og senest blev vist på Nobelmuseet i Stockholm. Billederne her stammer derfra.
Udstillingen handler om mødet mellem design og videnskab, nærmere bestemt den molekylærbiologiske forskning i de seneste 50 år. Den viser, hvordan forskerne har arbejdet med at sætte billeder på en usynlig verden af molekyler. Dette arbejde er bl.a sket i samarbejde med designere. Samtidig har designere og kunstnere ladet sig inspirere af den nyeste forskning, og på udstillingen kan man også se værker, der er blevet til med inspiration fra den molekylærbiologiske verden.
Design4Science skal stå på Medicinsk Museion frem til 12. april, så jeg kommer helt sikkert tilbage til den her på bloggen. I første omgang har jeg tænkt mig i den kommende uge at rapportere fra opsætningen. I går ankom Shirley og hendes team af hjælpere fra Sunderland, og sammen med os her i huset skal der nu arbejdet hårdt, så vi er klar til åbningsreception næste tirsdag.