Oplæg om testosteronforskning og køn på Diamanten den 2. september

Som tidligere annonceret her på bloggen holder jeg sammen med min specialemakker Marie-Louise Holm et oplæg om vores speciale, arrangeret af Historisk Samfund, Københavns Universitet. Specialet omhandler bl.a. retsmediciner og seksualbiolog Knud Sands forskning fra 1920’erne, som Museion p.t. udstiller et par genstande fra i særudstillingen 6 Ting og sager – men vi kommer også […]

Som tidligere annonceret her på bloggen holder jeg sammen med min specialemakker Marie-Louise Holm et oplæg om vores speciale, arrangeret af Historisk Samfund, Københavns Universitet. Specialet omhandler bl.a. retsmediciner og seksualbiolog Knud Sands forskning fra 1920’erne, som Museion p.t. udstiller et par genstande fra i særudstillingen 6 Ting og sager – men vi kommer også ind over kønshormonforskningen i 1940’erne og forskning i kønskromosomer i 1960’erne.

Knud Sands høns – inden de blev en del af udstillingen

Datoen for oplægget er torsdag den 2. september 2010, kl. 17.00 i Holberg-salen, Det Kongelige Bibliotek (Diamanten). Historisk Samfunds program og manchet for oplægget kan findes her.