Udstillinger

Er du vores nye studenteromviser?

Medicinsk Museion søger fire fleksible omvisere som, i samarbejde med vores nuværende omviserteam, kan varetage museets publikumsfunktioner 4-8 timer om ugen. Jobbet er alsidigt og udfordrende. Du skal være omviser i vores udstillinger, fungere som museums- og kassevagt, og ad hoc varetage andre serviceopgaver. Jobbet kræver interesse og flair for mundtlig formidling samt blik for […]

Jobbet er alsidigt og udfordrende. Du skal være omviser i vores udstillinger, fungere som museums- og kassevagt, og ad hoc varetage andre serviceopgaver. Jobbet kræver interesse og flair for mundtlig formidling samt blik for og lyst til at give vores gæster en god service.
Vi forestiller os, at du:

• Er i gang med en relevant universitetsuddannelse
  • Har kendskab til eller interesse for sundhed, sygdom, forebyggelse og behandling i et kulturelt, æstetisk, teknologisk og historisk perspektiv
  • Interesserer dig for museumsformidling
  • Har lyst til at tage del i arbejdet på et museum, der i disse år undergår store forandringer
  • Har gode mundtlige engelskkundskaber
  • Er serviceminded, mødestabil og fleksibel.

Arbejdstiden er varierende og falder både som faste og ad hoc aftalte vagter, der kan ligge både i dag- og aftentimer, hverdag og weekend.
Da arbejdet som omviser kræver en vis oplæring, skal du kunne arbejde hos os i mindst ét år og gerne længere.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK stat) med indplacering som studerende med en timeløn på 116,43-122,14 kr. afhængig af din anciennitet, og hvor langt du er i dit studie.
Arbejdstiden er 4-8 timer/uge med start hurtigst muligt.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til museumsinspektør Bente Vinge Pedersen på mail: bvpn@sund.ku.dk eller til administrator Mie Knudsen på mail: miek@sund.ku.dk .
Ansøgning
Send din ansøgning via Københavns Universitets Jobportal vedlagt CV og dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse elektronisk via linket nedenfor, senest den 13. november 2014.
Medicinsk Museion, www.museion.ku.dk, er en enhed under Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet. Vores fagområde er studier af sundhed og sygdom, fødsel og død i et kulturelt og historisk perspektiv. Vi har fire funktioner; forskning, undervisning, samlinger og udstillinger.
Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle interesserede til at søge stillingen.
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har ca. 7500 studerende, ca. 1500 ph.d.-studerende og beskæftiger ca. 3200 medarbejdere. Fakultetet skaber ny viden og formidling gennem sine kerneaktiviteter: forskning, undervisning, videndeling og kommunikation. Med grundforskningsområder lige fra molekylære studier til samfundsstudier bidrager fakultetet til en sund fremtid gennem sine kandidater, forskningsresultater og opfindelser til gavn for patienterne og samfundet.