recent biomed

Studies in and of epidemiology

The Institute of Public Health, University of Copenhagen hosts a meeting on “Epidemiology from different perspectives” (“Epidemiologi set fra forskellige faglige vinkler”), 12 October, 1-4PM (room 2.1.12, CSS, Copenhagen). Our own Susanne Bauer starts with a presentation of her research project on data collection practices in recent epidemiology. Danish abstract: Instituttets forskere arbejder med epidemiologi, […]

Danish abstract: Instituttets forskere arbejder med epidemiologi, nogle laver epidemiologisk forskning om forskellige emner og med forskellige design, og andre studerer, hvordan epidemiologisk forskning laves. Formålet med denne institutforskningsdag er at give os lejlighed til at høre om og diskutere nogle nyere problemstillinger inden for forskning i og om epidemiologi.

13. 05 Susanne Bauer: Making sense of data: towards a recent history of epidemiologic research practice
13. 35 Elsebeth Lynge: Hvordan laver man epidemiologi, når man ændrer sygdommens naturhistorie?
14.25 Signild Vallgårda: Betydningen af sociale kategoriseringer i epidemiologien
14.50 Flemming Konradsen: Risk factors for acute pesticide poisoning in Sri Lanka
15.25 Finn Diderichsen: Hvordan bruges epidemiologi til at analysere årsagsmekanismer?

If you want to join, call Susanne Fray, ph. +45 353 26250 or email: S.Fray@IFSV.KU.dk – before Tusday 3 October
Organized by Susanne Bauer and Signild Vallgårda.