Vi byder velkommen!

I mandags var jeg til inspirationsdag på Charlottenborg arrangeret af Museer i København (MIK). Emnet var museernes velkomst. Dagen bød på oplæg fra Irma, der fortalte om velkomstpersonale i deres butikker, Tivoli om velkomsten via hjemmesiden og til sidst ARKEN om den arkitektoniske velkomst i form af indgangspartiet. Dagen gav mig yderligere inspiration til at […]

Studentermedhjælpere klar til at byde gæsterne velkommen på Kulturnatten i år.

Dagen gav mig yderligere inspiration til at tænke på service i et større omfang end den gængse “hvad skulle det være?” form. Vi prøver i øjeblikket at arbejde en del med service på museet, så vores gæster føler sig velkomne både på nettet, i indgangen og rundt på museet. Der er selvfølgelig nogle ting, der er nemmere at implementere end andre, men det mangler ikke med ideer til webløsninger, servicekurser og ændring af forhal, garderobe med mere.
Det er ikke nok, at have flotte særudstillinger, interessante lokaler og en faglig lærerig omvisning, hvis ikke man føler sig velkommen på museet. Vi har heldigvis et yderst kompetent frontpersonale, bestående af 18 studentermedhjælpere, klar til at byde velkommen til Medicinsk Museion.