Vi søger en event-kurator

Som lovet i går kommer  her opslaget for den anden stilling, som netop er slået op i forbindelse med forskningskommunikationsprojektet ved Center for Sund Aldring (CESA) på Københavns Universitet. Ligesom social-medie kurator-stillingen vil den kommende event-kurator også indgå i forsker- og kuratorgruppen for medicinsk forskningsformidling ved Medicinsk Museion. Opslaget følger her: Er du interesseret i forskning og […]

Opslaget følger her:

Er du interesseret i forskning og forskningsformidling? Har du kreative evner og lyst til at eksperimentere med at udvikle nye former for events? Er du god til at organisere og få mennesker til at arbejde sammen? Hvis du svarer ”ja!” til disse tre spørgsmål, så vil du kunne blive event-kurator (AC-stilling) i et forskningskommunikationsprojekt ved Center for Sund Aldring (CESA), Københavns Universitet.
I de næste fem år skal CESA engagere alle befolkningsgrupper i dialog om sund aldring og aldringsforskning, blandt andet igennem forskellige events inden for institutioner, det offentlige rum, etc.
I samarbejde med forskere ved CESA og forsker- og kuratorgruppen for medicinsk forskningsformidling ved Medicinsk Museion skal du:
• følge og analysere den internationale udvikling inden for forskningskommunikation, især brug af forskellige former for events
• udvikle og implementere CESAs strategi for brug af events
• planlægge, organisere, gennemføre og markedsføre en række events om sund aldring
• evaluere og justere strategien.
Vi søger en medarbejder som:
• har en kandidateksamen inden for et relevant fagområde
• har dokumenteret praktisk erfaring med at organisere events og lignende aktiviteter
• har nemt ved at udtrykke sig kreativt i sociale sammenhænge
• kan arbejde i både dansk- og engelsksprogede miljøer
• er nysgerrig, analytisk og initiativtagende.
Stillingen er finansieret af midler fra Nordea-fonden i tre år. Den nye medarbejder vil indgå i forsker- og kuratorgruppen for medicinsk forskningsformidling ved Medicinsk Museion (www.museion.ku.dk), Institut for Folkesundhedsvidenskab, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.
Vi håber du kan tiltræde stillingen senest den 1. april 2014.
For yderligere spørgsmål, kontakt professor Thomas Söderqvist, Medicinsk Museion,ths@sund.ku.dk, tlf. 35 32 38 01 eller 28 75 38 01.
Ansættelsesforhold
Ansættelse som AC-medarbejder i henhold til overenskomsten for Akademikere i staten. Aflønningen er anciennitetsbestemt med mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.
Ansøgninger skal være modtaget senest d. 28. februar 2014.
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle interesserede i at søge stillingen.

Søg stillingen via www.jobportal.ku.dk/tap (vælg “Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet” og søg efter ‘event-kurator’).