18. juni: oprydningsdag på Panum.

Go morgen. Medicinsk Museion er i marken i dag. Der er Oprydningsdag på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, og derfor sidder jeg lige nu i Panums varegård og liveblogger. Dagens formål er at få ryddet ud i gemmerne og frigjort plads, men for Medicinsk Museion er det lige omvendt. Erfaringen fra de sidste to års oprydningsdage er, […]

picture-004Go morgen. Medicinsk Museion er i marken i dag. Der er Oprydningsdag på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, og derfor sidder jeg lige nu i Panums varegård og liveblogger. Dagens formål er at få ryddet ud i gemmerne og frigjort plads, men for Medicinsk Museion er det lige omvendt. Erfaringen fra de sidste to års oprydningsdage er, at der i bunkerne af skrald også findes ting og sager, der heller bør ende  deres dage på Medicinsk Museion end på forbrændingen. Så sagt på en lidt højstemt måde, er vi her for at redde den medicinsk kulturarv fra skraldespande.
Vi mødte ind kl. 7.15 og har stillet en bod op i varegården. Som det kan forhåbentlig kan ses på billedet her, benytter vi også lejligheden til at gøre opmærksom på vores nye særudstilling Del og hel. Jeg vender tilbage senere med en rapport om, hvad vi derudover får ud af dagen..