Rekordmange besøg i 2023

55.444 gæster. Så mange har vi haft fornøjelsen af at byde velkommen i 2023. Det er en stigning på 30 % sammenlignet med 2022.

Det seneste år har vi haft flere nye events og projekter, som publikum har taget godt imod. Sammen med Politiken har vi lanceret en ny videnskabsfestival om Nobelpriser og forskning. Vi var til science-festivallen Expo i Øksnehallen, hvor vi mødte elever og studerende i alle aldre. Vi har åbnet det nye eventspace ’Appendix’, hvor museets gæster kommer helt tæt på samlingen og får genstande mellem hænderne. Vores populære aftenarrangementer ’Aftenkonsultationer’ handlede blandt andet om vigtige emner som mental sundhed, psykedelika, diagnoser, børn og unge i mistrivsel, forskende kvinder og rasende hormoner. For første gang afholdte vi udendørsarrangementer i museets urtehave med meditationer og foredrag om naturmedicin. Vi har skruet op for aktiviteter for børn og familer. Og så har vores dygtige omvisere haft flere skoleklasser og grupper på tur i museets udstillinger end nogensinde før.

Tak til alle jer, der har været forbi. Vi ser frem til et nyt år med spændende events og en helt ny udstilling om margarine, der åbner den 22. marts.